?

Log in

No account? Create an account

Previous Entry | Next Entry

«Нежелание учить Тору ведет к необратимым психологическим проблемам»

Ветеран сионисткой религиозной общины Рамат-Гана раввин Яков Ариэль напугал родителей, чьи дети не желают изучать Тору, необратимыми психологическими проблемами, которые ожидают нерадивых учеников. При этом раввин обращался именно к ученицам, настаивая, что девочки, несмотря на забастовку учителей, не должны пропускать уроки религии.

«Каждый день, в который девочки не учат Тору, может стать причиной ужасных психологических проблем, поэтому на время забастовки учителей необходимо найти альтернативу школьному религиозному обучению», - говорится в статье, написанной раввином для распространяемого в синагогах журнала «Аргаман».

Прежде, чем присоединяться к забастовке, Ариэль настоятельно рекомендует преподавателям Торы посоветоваться с раввином, поскольку акция учителей «причиняет необратимый убыток остальным». Только изучение Торы, по глубокому убеждению раввина, позволит девочкам осуществить призвание «истинной еврейской женщины», преданной своей вере и наследию.

------------------

Вот. Даже и не знаю, что сказать-то.

Comments

( 3 комментария — Оставить комментарий )
shaulreznik
25 окт, 2007 14:53 (UTC)
Очень полезно бывает ознакомиться с оригиналом и найти если не 10 различий, то хотя бы одно-два:

האם מותר להשבית בנות מלימוד תורה?
השביתה המתמשכת מעלה שאלות קשות, ביניהן, האם מותר להשבית תלמידים מלימוד תורה? והאם לבנות יש דין שונה?
לא ניכנס כאן לשאלה העקרונית של התר השביתה בכלל, ובפרט כשהא גורמת נזק בלתי הפיך לזולת. נתמקד בשאלת לימוד תורה בימי השביתה. בדרך כלל גישת הפוסקים שאין לבטל תורה בגלל שביתה, להוציא מקרים חריגים בהם הפוסקים התירו להשבית אפילו לימוד תורה (ר' תחומין כרך ה ). אולם לשם כך יש צורך בהסכמתם של ת"ח גדולים ששקלו את העניין מכל צדדיו (על המורים הדתיים המאורגנים במסגרות השונות לדרוש התייעצות כזאת עובר להחלטה על שביתה). בהעדר הנחייה תורנית אין התר לבטל תורה מתלמידים. מצות תלמוד תורה קודמת לשיקולים וצרכים אחרים. "ותלמוד תורה כנגד כולם" (אלא שאפשר גם לקיים את לימוד התורה בביכנ"ס סמוך וכדו').
גם אם המלמדת היא אישה (במקום שהדבר הותר) מכיוון שהמדובר בתלמידים בנים, החייבים מצד עצמם ללמוד תורה, אין המלמדת פטורה מללמד את הבנים.
לכאורה לבנות דין אחר. הן הרי אינן מצוות בתלמוד תורה.
אך ידוע פסק ההלכה של החפץ חיים שבימינו גם בנות חייבות בתלמוד תורה. הוא נימק זאת בכך שבדורות האחרונים חל שינוי מהפכני במבנה המשפחה והחברה. ובימינו רק לימוד תורה יאפשר לבנות למלא את ייעודן כנשים יהודיות נאמנות לאמונתן ולמורשתן. אומנם מבחינת הפטור העקרוני גדר המצוה נשאר בתוקפו כפי שהיה, שאישה אינה מצווה בלימוד תורה כמטרה בפני עצמה. כי זאת התורה לא תהא מוחלפת. אך מכיוון שלימוד תורה, מלבד היותו מצוה מצד עצמו, משמש גם כמזון רוחני בלעדי לנפש האדם, גם בנות זקוקות למזון יום יומי זה כדי לחזק את אמונתן ולאמץ את כוחן להתמודד עם האווירה החיצונית הסוחפת לכיוונים הפוכים. כל יום שבו בנות הולכות בטל ולא לומדות תורה גורם להן נזק נפשי בלתי הפיך.
ולכן גם לבנות יש למצוא מסגרות מתאימות בהן תלמדנה תורה בימי השביתה.

zzzzlo
25 окт, 2007 15:25 (UTC)
вот хотела сказать гадость и прочитала оригинал...
блин...
та же фигня как собсна читать Тору на Русском.
( 3 комментария — Оставить комментарий )